Représentation des anglophones à l'emploi dans les ministères de l'éducation du Québec et dans l'élaboration des programmes d'études
Authors/contributors
- Ciamarra, Nadine (Author)
- Lamarre, Patricia (Author)
- Donovan, Patrick (Author)
- O'Donnell, Lorraine (Author)
Title
Représentation des anglophones à l'emploi dans les ministères de l'éducation du Québec et dans l'élaboration des programmes d'études
Abstract
Les anglophones sont depuis longtemps sous-représentés dans le secteur de la fonction publique du Québec (Cooper, Donovan et O’Donnell, 2019). En 2019, 506 des 53 570 employés réguliers (0,9 %) de la fonction publique au Québec étaient des anglophones, soit environ un dixième de leur proportion dans la population totale de la province. (Secrétariat du Conseil du trésor, 2019; Statistique Canada, 2017).
Institution
Quebec English-speaking Communities Research Network (QUESCREN)
Date
2021
Pages
4
Language
fr
Rights
You are not authorized to use or reproduce this work for any commercial purpose or to further distribute, perform, or alter works in any way without express permission of the owner of the copyright or proxy.
Extra
Parallel title: Résumé de recherche en éducation no 2
Citation
Ciamarra, Nadine, Patricia Lamarre, Patrick Donovan, and Lorraine O’Donnell. Représentation des anglophones à l’emploi dans les ministères de l’éducation du Québec et dans l’élaboration des programmes d’études. Quebec English-speaking Communities Research Network (QUESCREN), 2021.
Geographical area
Type
Contributing CKOL partner
Link to this record
Relations
Related contributing CKOL partner
Quebec English-Speaking Communities Research Network (QUESCREN)
Founded:
2008
Constituents:
People seeking information on English-speaking Quebec; members of QUESCREN’s networks (Inter-Level Educational Table, researcher-members, etc.)
Website:
https://www.concordia.ca/artsci/scpa/quescren.html
Activities:
Mobilizing knowledge; researching and publishing; networking the English-language education sector and a researcher-member group; managing multi-partner community-based research and development projects; training students
Former Names:
none