Prestation de services aux élèves ayant des besoins particuliers dans les écoles publiques anglophones du Québec
Authors/contributors
- Ciamarra, Nadine (Author)
- Lamarre, Patricia (Author)
- Donovan, Patrick (Author)
- O'Donnell, Lorraine (Author)
Title
Prestation de services aux élèves ayant des besoins particuliers dans les écoles publiques anglophones du Québec
Abstract
Au Québec, un nombre croissant d’élèves sont identifiés comme ayant des besoins particuliers et on estime actuellement que cette population représente un élève sur cinq (20,4 %) dans le système scolaire public (Commission des droits de la personne et des droits de la jeunesse [CDPDJ], 2018).
Institution
Quebec English-speaking Communities Research Network (QUESCREN)
Date
2021
Pages
4
Language
fr
Rights
You are not authorized to use or reproduce this work for any commercial purpose or to further distribute, perform, or alter works in any way without express permission of the owner of the copyright or proxy.
Extra
Parallel title: Résumé de recherche en éducation no 4
Citation
Ciamarra, Nadine, Patricia Lamarre, Patrick Donovan, and Lorraine O’Donnell. Prestation de services aux élèves ayant des besoins particuliers dans les écoles publiques anglophones du Québec. Quebec English-speaking Communities Research Network (QUESCREN), 2021.
Geographical area
Type
Contributing CKOL partner
Link to this record
Related contributing CKOL partner
Quebec English-Speaking Communities Research Network (QUESCREN)
Founded:
2008
Constituents:
People seeking information on English-speaking Quebec; members of QUESCREN’s networks (Inter-Level Educational Table, researcher-members, etc.)
Website:
https://www.concordia.ca/artsci/scpa/quescren.html
Activities:
Mobilizing knowledge; researching and publishing; networking the English-language education sector and a researcher-member group; managing multi-partner community-based research and development projects; training students
Former Names:
none