Dialogue : Better Communication for Better Care

Author/contributor
Title
Dialogue : Better Communication for Better Care
Issue
7
Date
Fall, 2017
Language
en
Rights
You are not authorized to use or reproduce this work for any commercial purpose or to further distribute, perform, or alter works in any way without express permission of the owner of the copyright or proxy.
Extra
Number of pages: 4
Notes

Article titles:

  • Orientations for Phase 4 (2018 – 2023) : A good balance between delivery and discovery
  • Anglais Santé receives an Award of Excellence for its innovative approach
  • Dialogue McGill’s language training program is highly appreciated, according to a recent poll
  • Dialogue McGill partner map
Citation
Dialogue McGill. “Dialogue : Better Communication for Better Care,” no. 7 (Fall 2017).
Geographical area
Contributing CKOL partner

Partenaire participant à la BOSC lié à cette ressource

Logo de Dialogue McGill

Dialogue McGill

Fondation :
2004

Public Cible :
Les Québécois d’expression anglaise à travers la province à la recherche de services sociaux et de santé en anglais

Site Web :
https://www.dialoguemcgill.ca/fr/home

Activités :
Initiatives visant à créer et à maintenir une capacité suffisante de professionnels de la santé et des services sociaux possédant les connaissances et les compétences nécessaires pour fournir des services publics aux communautés d’expression anglaise du Québec; fournir des cours de langue et des ressources pour les professionnels et les étudiants; initiatives pour soutenir les bourses d'études, les stages et la formation; soutien financier pour la recherche portant sur l'accès et la prestation des services de santé publique; activités d'évaluation du rendement et d'application des connaissances.

Anciens noms / Autres noms :
McGill Training and Retention of Health Professionals Project (TRHPP); McGill Project; Health Canada Project; McGill Training and Human Resources Development Project; Projet de formation et de maintien en poste des professionnels de la santé de l’Université McGill